Sayfalar

29 Ağu 2011

Evde Çikolata Yapılışı


Bayram çikolatasını kendim yapıyım dedim ve başladım internetten araştırmaya. Videolar izledim, siteleri dolaştım, sonunda resimdeki çikolatalar meydana geldi...Bayram misafirlerimize ve bayramlaşmaya gittiğimiz yerlere götürmek için hediye çikolatalar yaptım...Çok lezzetli ve çok da ucuza mal oldu...Yapılışı da ayrıca  çok zevkli...

Yapılışı:
Kuvertür çikolata çok ince parçalara ayrılır. Çikolataya asla su ile temas ettirmeyin. Önemli olan nokta kuvertür çikolatanın türlerine göre eritilme derecelerinin farklı olması ve bu ısının geçilmemesi. Çikolata yüksek ısıda eritildiğinde yanık tadı gelir. Bunun için çikolata derecesinin kullanılması uygun olacaktır. Çikolata derecesini İzmir gıda çarşısında Pasta malzemeleri satan  BARMAR' dan aldım.  Parçalanmış çikolataları yavaş yavaş devamlı karıştırarak eritin. Arada eritme kabını benmariden uzaklaştırın, çok çabuk üst sınır ısısına geliyor.
Kuvertürlerin tavsiye edilen eritilme sıcaklıkları:
  • Bitter çikolata:  + 45 C (113 F )
  • Sütlü çikolata:   +42 C ( 107,6F) 
  • Beyaz çikolata: +40 C ( 104 f)
Bütün çikolatalar eridikten sonra devamlı karıştırarak çikolatayı 35-36 C ye kadar soğutun.
-Çikolataların parlak olması için karıştırılarak soğutulması gerekiyor.
-Çikolata kalıplarının kesinlikle kuru olması gerekiyor.
Soğutulan çikolatayı kalıba boşaltın,  sonra kalıbın üzerinden sert spatula ile fazla çikolataları iyice sıyırın. İçinde hava kabarcıkları kalmaması için kalıbı tezgaha bir kaç kez vurun. Sonra  kalıbı buzdolabına koyun. Çıkardıktan sonra ters çevirip çikolataları çıkarın.
Sütlü kuvertür çikolata ile dolgulu, bitter çikolata ile sade çikolata yaptım.
Dolgulu çikolata yapmak istenirse, önce kalıba bir miktar çikolata koyulur. Kaşığın tersi ile çikolata kalıbın kenarlarına bulaştırılır, buzdolabında biraz dondurun. Donan çikolatanın üzerine arzu ettiğiniz dolgu malzemesinden bir miktar koyup tekrar kalıbı buzdolabında bekletin. En son olarak dolgu malzemesinin üzerine tekrar çikolata dökün, spatula ile fazlalıkları sıyırın ve donmak üzere buzdolabına kaldırın.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...