Sayfalar

18 Oca 2011

Çilekli Pudingli Kek Tarifi


Bu aralar blokum ile fazla ilgilenemedim. Çocuklarım burada idiler. Kızım ile beraber dışarı çıktığımızda, bir yerde kahve içelim dedik. Kahvenin yanına pasta seçerken gördüm, o şirin pembe pastayı. Bugün kekini yapıp, pastayı daha sonra yapmaya karar verdim. İnternetten biraz araştırma yaptım, çilekli pudingin hafif pembe renk verdiğini bu nedenle de çok az gıda boyası kullanılabileceğini öğrendim. Çilekli pudingi hamurun yarısında kullandım . Tamamında  kullanabilirsiniz. Sonuçta misss gibi çilek kokulu, puf puf bir kek oldu...

Malzemeler:
  • 4 yumurta,
  • 1 su bardağı pudra şekeri,
  • 1 paket toz pişmemiş çilekli puding
  • 1/2 su bardağı süt,
  • 1/2 su bardağı zeytin yağı,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 2 su bardağı un,
Yapılışı:
  1. Yumurta ve şeker karıştırılır,  mikser ile beyazlaşıp köpürünceye kadar çırpılır.  
  2. Sonra süt ve yağ ilave edilir karıştırılır, karışım ikiye ayrılır. Karışımın birisinin içine 1 paket puding, kabartma tozunun yarısı ve yaklaşık yarım su bardağı un konur ( un miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz) karıştırılır, yağlanmış kek kalıbına dökülür.
  3. Karışımın diğer yarısına, kalan yarım kabartma tozu ile kalan un ilave edilir karıştırılır, kalıptaki diğer karışımın üzerine dökülür.
  4. 180 derece ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri elenir. Dilimlenerek servis yapılır.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...