Sayfalar

19 Ara 2010

Ispanaklı Kurabiye Tarifi

Denemenizi tavsiye ederim. Favori kurabiyem oldu. Hamuru yoğurduktan sonra 3 parçaya ayırdım. Bir parçasına damla çikolata, bir parçasına fındık ilave ettim, diğer parçasını da kalın açıp bardak ile kestim.  Hepsi çok güzel oldu, damla çikolatalıyı biraz daha fazla sevdim. Bir bağ ıspanak aldım, yapraklarını rondoda püre haline getirdim. Yarım su bardağını kullandım, kalan püreyi dondurucuya kaldırdım. Şekeri biraz fazla olmuş, tatlı sevmeyenler biraz daha az koyabilirler

MALZEMELER:
  • 125 gr yumuşak margarin, (becel kullandım)
  • 2 yumurta (1 yumurtanın akı üzeri için ayrılacak)
  • 1 su bardağı şeker,
  • 1/2 su bardağı nişasta,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1/2 su bardağı çiğ ıspanak püresi,
  • 1 paket vanilya,
  • 3 su bardağı un,
YAPILIŞI.
  1. Ispanak yaprakları çiğ olarak rondoda püre haline getirilir.
  2. Margarin ile şeker iyice yoğurulur, daha sonra yumurta ve diğer malzemeler ilave edilir, yumuşak bir hamur elde edilir. 
  3. Elde şekil verilir yağlanmış tepsiye dizilir, üzerlerine yumurta akı sürülür ve isteğe göre malzeme ile süslenir.
  4. 180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...