Sayfalar

27 Haz 2010

Elma Püreli Kek

Elmal Püreli Kek


Malzemeler:
  • 5 yumurta,
  • 1,5  su bardağı toz şeker (200 ml)
  • 1 su bardağı ceviz veya fındık
  • 1 su bardağı elma rendesi, ( ekşi elma tavsiye ederim)
  • 1,75 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı tarçın 
  • 1 fiske tuz
  • 3-4 damla limon suyu
Yapılışı:
  1. Şeker ile yumurtalar 10 dakika çırpılır.
  2. Orta rendelenmiş elmalar, ceviz ve tarçın çırpılmış karışıma ilave edilir tahta kaşık veya spatula ile karıştırılır. Elenmiş un ve diğer malzemeler eklenerek karıştırmaya devam edilir.( kabartma tozunun üzerine bir kaç damla limon suyu damlatılır)
  3. Karışımı ortası delik yağlanmış ve unlamış kek kalıbına dökülür. 180 derece fırında 40-45 dakika pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine tarçınlı veya vanilyalı dekor şeker elenir veya çikolata sosu dökerek süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...


KISA BİLGİ: Kek ve kurabiye yaparken fırınımızın kapağını 15 dakikadan önce açmayalım. Hamurumuz kabarmaz. Kekinizin pişip pişmediğini, içine kürdan batırarak anlayabiliriz. Hamur kürdana yapışmıyor ise kekimiz pişmiş demektir.

3 yorum:

bilmiş dedi ki...

ablacım boşuna defterime yazmışım tarifini. desene artık internet olduğu sürece elimin altında.sayfan hayırlı olsun.nihayet verdiğimiz gazlar işe yaradı. ablam mutfakta. istanbuldan döndüğümden beri iki kere yaptım kekini. hala iki parça dondurucuda. çok güzel oldu.ablacım çok sevindim ya sevindirik oldum. yürü ablacım kim tutar seni. istanbulda tattığımız herşeyin tarifini birebir isterik ona göre.

Anonymous dedi ki...

Elmalı kek tarifini dün yaptım. Güya kalanını dilim dilim yapıp dondurucuda saklayacaktım. Ama bugün
evde bir dilim bile kalmadı. Çok güzel ve çok hafif oldu. Ellerine emeğine sağlık

ASLI SÜMBÜL dedi ki...

teyzecim dün teyzemler kandil sebebiyle bizdelerdi onlara senin elmalı kekinden yaptım çok beğenerek yedik komşumada götürdüm tadını çok beğendiler tarifine ve eline sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...